شناسه خبر : 101131
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 12:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد شهید غیرت؛ «چند نفر به یک نفر»/کلیپ زیبا

شهید الداغی متولد سال ۱۳۵۶ در شهر سبزوار و دارای یک فرزند ۱۵ ساله و متاهل بود، او در رشته معماری درس خواند و در یک دفتر معماری به عنوان طراح ساختمان اشتغال داشت.

دفاع‌پرس، هشتم اردیبهشت «حمیدرضا الداغی» در جریان ایجاد مزاحمت چند جوان برای دو دختر در یکی از معابر شهرستان سبزوار به دفاع برخاست که در درگیری با اراذل و اوباش به شهادت رسید. پس از این اتفاق از او به عنوان شهید غیرت یاد شد و مردم سبزوار با نصب حجله و گلباران محل شهادت از عمل فداکارانه شهید تقدیر کردند.

«چند نفر به یک نفر» به یاد شهید غیرت+فیلم

شهید الداغی متولد سال ۱۳۵۶ در شهر سبزوار و دارای یک فرزند ۱۵ ساله و متاهل بود. او در رشته معماری درس خواند و در یک دفتر معماری به عنوان طراح ساختمان اشتغال داشت.

شهید الداغی در زمینه ورزش نیز فعال بود و مدتی بازیکن گوش چپ تیم سبزوار بود که در ترکیب تیم دانشگاه تربت جام به میدان می‌رفت و در دهه ۷۰ در رقابت‌های دسته یک سابقه بازی داشت.

چهلمین روز شهادت این شهید با برپایی مراسم متعدد در شهر‌های مختلف برگزار شد. در سبزوار محل شهادت شهید و در جوار مزار او ویژه برنامه‌ای با حضور خانواده‌های شهدا اجرا شد.

پویش کاروان غیرت از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید الداغی بود که در چهار قرار برگزار شد.

قرار اول میدان امام حسین (ع) تهران، قرار دوم، گلزار شهدای امامزاده اشرف سمنان، قرار سوم گلزار شهدای بهشت رضای (ع) مشهد و قرار چهارم گلزار شهدای سبزوار و مزار شهید غیرت بود.

به همین مناسبت نیز نماهنگ «یک نفر به چند نفر» عرض ارادتی به پیشگاه شهید حمیدرضا الداغی تهیه و منتشر شد. این نماهنگ به کارگردانی هادی زیبایی و دوستانش ساخته شده و در پیشگاه نگاه مخاطبان قرار گرفته است.

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi